::Love You::
D'Owner!

Arahan : Sentuhlah gambar tu



Entries About Linkies Stuff

Hello! welcome to my bloggie :D


My Mood

SAMBUNG BELAJAR PULAK LEPAS NI



Jejak kaki sini wehhh




I Love them!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Anis Sofea 14
Others:   


Pengalaman benar di tanah suci :)

Assalammualaikum semuaa!! Heheh lama dah tk update blog ni. Okey harini aku nk story morry sikit kisah benar pengalaman org yg dah pergi mekah ni. Semua mesti dh tk sbr en. Ceh bajet pulak hahahah. Okey okey tnpa melengahkan masa...

First story: 

Okey, ini terjadi kat kawan mak aku. Diorang semua satu rombongan ni naik bas, otw ke mana aku tak ingat pulak. Then diorg berhnti mcm stu rnr lah. Ketua rombongan tu cakap,

"Siapa2 nak pergi tandas boleh turun sekarang, sebab kita takkan berhenti lagi lepas ni."

Semua orang dalam bas tu pun turun kecuali ada sorang makcik ni. Makcik ni kabo le yang dia tknk pergi tandas, sbb dia boleh tahan kencing. So dia duduk dlm bas. Then bila bas dh bergerak, tiba2 makcik ni bgitau yang dia nak terkecing. Dah tak tahan sgt bas pun berhenti kat tgh padang pasir. Makcik ni pun pergila turun dri bas utk teruskan hajat dia tu sambil dijaga oleh anak2 dia. Kire mcm anak2 dia ni tolong coverkan dia la. Korang nak tau brp liter dpt? Dpt dlm 4 botol. 1 botol 500m. Uish kuasa Allah kan.

2nd story: 

Ini pun terjadi kat kawan mak aku. Kirenya semuanya pengalaman kawan mak akulah hehe. okey okey first kwn mak aku ni wktu kat malaysia sebelum dia terbang ke mekah, kwn2 dia ni adalah story morry pasal cuaca kat mekah sekarang cuaca panas. Kene hati2. Pastu yg kawan mak aku ni kabo le, yg dia okey je tahan panas sbb selalu main sukan kat luar time cuaca panas.

Pastu bila je dia sampai kat mekah, nak dijadikan cerita dia demam panas. Demam panas smpai masuk hospital. Dari first dia smpai mekah smpai nak balik Malaysia, demam dia tak kebah2. Kesianla jugak tpi nak buat mcm mne kan. Ada hikmah Allah nak tunjuk la tu.

3rd story: 

Ini cerita pasal suami kepada kawan mak aku. Kwn diorg ada ah cerita yang makanan kat mekah ni tk selalu ikut selera tekak kite. Tapi yang si suami dia ni kata

"Aku tolak kayu dengan batu je, semua aku makan."

Smpai je mekah, dia hilang selera nak makan. Perut jadi tk sedap. Yg si isteri pulak yang selera. Huhu

The end of the story yg aku tau. So kesimpulan kat sini adalah kite kene sentiasa jaga mulut kite tk kiralah kat mekah ke kat mne ke. Mesti kene jaga! Pepatah pun ada ckp kerana mulut badan binasa. Cerita ni semua bukanlah tujuan nak bukak aib. Tpi nak bagi semua orang sedar tntg betapa bahayanya bila ckp lepas. So jadikan sebagai iktibar.

Selain tu, sbb mak ayh aku nk pergi mekah tunaikan haji. Alhamdulillah syukur utk mereka. 50 days tanpa diorang. Huhu. Pray for me and for them too. Semoga selamat pergi dan pulang aminnn.

Okey byee Assalammualaikum ;)