::Love You::
D'Owner!

Arahan : Sentuhlah gambar tu



Entries About Linkies Stuff

Hello! welcome to my bloggie :D


My Mood

SAMBUNG BELAJAR PULAK LEPAS NI



Jejak kaki sini wehhh




I Love them!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Anis Sofea 14
Others:   


Kisah Cinta Si pengintip 8


Bab 8

Kami menuju ke restoran Safari Resort.Makanan dekat situ boleh tahan.Sedap dan enak.Kalau kat Safari Resort ni,kita boleh buat pilihan...nak makan kat luar ke atau kat dalam.Kalau kat dalam ni,dia ada penghawa dingin atau nama mudahnya ialah ekon.Sama macam kat restoran sate kajang.
Kami hanya memilih makan diluar bilik ekon.Ayah tidak tahan sejuk.Aku dan Caid hanya mengangguk faham.Malam itu, Restoren Safari Resort ada buat satu parti.Ada juga terdapat pertandingan menyanyi,menari,berlakon dan sebagainya.Sesiapa pun boleh join !
“Abang...”.Aku memanggil Caid.Caid memandang aku.Ketika itu, dia sedang menikmati hidangannya sambil melihat persembahan yang berada di atas pentas.
“Iyeee”.
“Abang, pergilah masuk pertandingan menyanyi tu...”.ujarku dengan muka selamba.Caid sudah tersedak.Aku menghulurkan kepadanya segelas air masak.Dia minum dengan pantas.
“Idea gila tuu... Abang taknak jadi trending untuk kali ke tiga!” Caid menunjukkan angka tiga menggunakan jari.Cehh, aku suruh masuk pertandingan menyanyi je.Takkanlah sampai jadi trending.
“Bolehlah.Bukannya Eiya yang nak dengar suara abang tu.Tapi,anak kita dalam perut ni ha...Kesian dia tau”.Aku pula sengaja menggunakan alasan anak.Hehe, aku tak pernah lagi dengar suara suami aku ni menyanyi.Aku mengusap lembut perutku sambil buat muka comel.
“Anak kita boleh bercakap ke?” Caid mengangkat kening.Terhenti usapanku.
“Bolehlah.Anak kita ni,setiap hari cakap dengan Eiya”.Ceh ! Ye ke ?
“Oooo..dia cakap apa ? Abang pun nak tau jugak”.Caid menongkat dagu sambil mengangkat kening.
“Hmm..dia selalu cakap macam ni...'Ibu nak tau tak..suara ayah tu sedap sangat.Baby,nak sangat dengar suara ayah'.” Aku membuat suara seperti budak kecil.
“Ye ke ? Anak ayah puji suara ayah sedap ke ? Oh, thank you very much !” ujar Caid selamba.Tapi,dari nada suara dia,aku rasa dia sedang perli aku.
Dengan gaya bersahaja, aku tunduk sedikit dan telinga aku rapatkan sedikit ke perut.“Ha ? Apa dia ? Oooo... Abang,baby kita balas lah.Baby kita cakap, Dia nak sangat dengar suara ayah dia.Suara ayah dia maco.”. Aku memberitahu Caid tentang apa yang baby kami 'cakapkan'.Err...harap dai percayalah dengan kelentong aku ni.
“Dia suruh abang menyanyi lah ni.Haishh..abang seganlah”.Caid menggaru kepalanya.Dengan bendulnya Caid percaya.Eiya menhan tawa .Yes ! Menjadi .
“Ha ah.Alah...abang pergi je daftar dulu.Mana tahu, abang dapat jadi juara ? Hadiah dia best kot ?”
“Hmm..okey”.Caid bangun dari duduknya lalu pergi ke meja pendaftaran.Aku ketawa kecil.Tapi...aku rasa,macam ada orang memerhatikan aku.Terus aku memandang ke hadapan.Gulp !
“Ooo..sedapnya, kau kenakan laki kau tadi”.Aku hanya tersengih apabila ditegur oleh ayahku, Haji Zakaria.
“Baby boleh bercakap ? Eiya guna petua apa eh ? Sejak bila pulak baby dalam perut boleh bercakap?” Kali ini, emak dan ayah aku mengenakan aku cukup-cukup ! Haihh..dah menipu kena tanggung laarr.
“Err..mana ada lah.Kami ni memang suka gurau-gurau macam tu”.Aku menggaru hidung.Caid pula sudah duduk di kerusi bersebelahanku.Emak dan ayahku menyambung kembali menikmati makanan.
“Jangan korek hidung !” terkejut aku bila Caid cakap macam tu.Korek hidung ? Sape pulak yang nak korek hidung ni.Orang garu hidung larr.
“Korek hidung ?” Aku menyoal.
“Yup ! Korek hidung.Pengotor”.Ya ALLAH.Bengangnyaaaaaaa.
“Eeee...mana ada.Eiya garu hidung je okey !” Aku memeluk tubuh.Belum sempat Caid ingin membalas, namanya sudah dipanggil untuk naik ke atas pentas.
“Sayang ! Taknak nyanyi.Taknakkkk !”.Caid menggoncangkan lenganku.Cepat betul perwatakannya berubah.Aku pula sengaja buat tidak layan.
“Sayanggggg !” Caid menggoncang lenganku sekali lagi.
“Nyanyi jelah, abangku tersayanggggg.Kalau abang nyanyi, malam nanti Eiya bagi hadiah !”Caid terus terdiam ! Aku tersenyum.
“Hadiah ? Hmm..okey.I wait for that !” Kali ini aku pula yang terdiam.Agak-agaknya, apa yang ada dalam fikiran suami aku ni.Haishh...
Aku memandang wajah emak dan ayahku sambil mencebih.Buat muka kesian.Sempat lagi emak dan ayahku mengutuk aku.
“Padan muka !” ujar ayahku yang paling hensem and kacak .
“Tulah... kena kutuk dengan lelaki sendiri.Anak mak ni memang pengotor ke duduk kat KL tu !”.Ujar emakku yang paling jelita and Hot.Aku menghantukkan kepalaku ke meja makan.Hayoyoyoyo.
“Saya khaskan lagu ini untuk isteri saya yang paling hot,sexy and menggoda”.Aku mengangkat kepala apabila terdengar suara Caid di hujung mikrofon.Pelanggan yang makan di restoran Safari resort sudah ketawa.Hot ? Please okey.Sexy? Haishh..elok je aku pakai tudung labuh tutup dada, dia cakap aku sexy.Menggoda? Eeeuuu.Aku goda laki aku je.Dengan orang lain, aku buat aksi sopan santun aku.
“Terimalah...Kasih jangan pergi...” Caid memandang tepat ke arah anak mataku.Aku pula yang berasa malu.Hmm...terasa menyesal pulak suruh dia nyanyi.
Bila ku hanya sesaat bagi mu
Jangan biarkan ku terlanjur menyanyangmu
Aku tak sangup jauh dari mu
Karena kau yang membuat aku menyanyangmu
Cinta yang ku punya bukan sekadar  kata
Cinta ku ini abadi untukmu

Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa aku tak sanggup
Bila sendiri...

Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa
Bila kau pergi....
 
Aku tak sangup jauh dari mu
Karena kau yang membuat aku menyanyangmu
Cinta yang ku punya bukan sekedar kata
Cinta ku ini abadi untukmu....

Aku tersenyum kecil sambil menepuk perlahan tanganku apabila selesai sahaja suamiku menghabiskan nyanyian.Selepas itu, barulah semua yang ada disitu menepuk tangan.
Thanz all !” Jerit Caid lalu turun dari pentas.Caid menghampiri kami bertiga.
Amacam ? Best ?”ujar Caid sambil mengangkat kening.Aku pulak buat muka selamba.Padahal, dalam hati terharu gile ! Thanz husband.
Okey jelar.Dapatlah 10 markah....”.belum sempat aku menghabiskan ayatku.caid sudah melompat dan menjerit riang.
Yeyyy.Markah penuh.Thanz my beloved wife”.ujar Caid lalu mencium pipi kiri ku.Wajahku merona merah.Tapi, aku berlagak selamba.
Ehemm..ehemm”.Aku berdehem sebelum menyambung. “Belum habis cakap lagilah.10 markah per 100 markah.Itu baru betul”.Aku bercakap selamba.Caid sudah mencebik masam.
Kejamnya ! Takkanlah sampai 10 per 100 markah.Teruk betul !”.ujar Caid tak puas hati.Aku hanya mengangkat bahu lalu ketawa berdekah-dekah.Lawak betul aku tengok muka Caid sekarang ni.
Balik KL nanti nak bas atau teksi ! Daa~” Caid terus berlalu.Aku terpampan.Aku memandang wajah ayahku.
Tak ambil tahu.Pujuklah suami kau tu sendiri.Kalau taknak pujuk, balik KL nanti pergilah naik bas atau teksi..”.Ayahku yang maco,hensem dan kacak berkata sambil menyedut air yang tinggal lagi sedikit.Aku memandang wajah emakku pula meminta belas kasihan.
Mak pun taknak ambil tahu.Fikirlah sendiri ye”.Emakku meniru perbuatan ayahku.Menyedut air yang tinggal sedikit.Aku mengeluh berat.Haiiihhhh.
.......................................
Hai !” Eiya menyapa Caid di pagi yang cukup indah ini.
Hmmm...”.Itu sahaja yang keluar dari mulut Caid.Dari semalam lagi,Caid buat perangai tak matang dia ni.Eiya menggaru kepala.Merajuk lagi...Bencinyaaaaaaa.Aku bukannya reti, bab-bab nak pujuk orang ni !
Merajuk ?” Sudah terang lagi bersuluh yang Caid ni tengah merajuk, Eiya pulak boleh tanya soalan bodoh macam tu !
Ye ! Orang dah nyanyi penat-penat.Boleh pulak bagi 10 markah je”.Caid memandang ke arah lain.
Eiya ada hadiah ni.Kan Eiya dah janji nak bagi kat abang semalam”.Eiya menghulurkan sekotak hadiah yang boleh dikatakan agak besar.Caid hanya menjeling.Ceh, jeling-jeling pulak.
Hadiah best ke tak best ?” soal Caid.
Comfirm best !” Eiya menunjukkan ibu jarinya.Isyarat best sangat !
Caid menyambut huluran isterinya.Dibuka pembalut itu perlahan-lahan.Selepas pembalut hadiah itu berjaya dibuka.Caid melihat ada pembalut yang dibuat daripada surat khabar.
“Bukaklah lagi”.Suruh Eiya.
Caid membuka pembalut surat khabar tadi, Caid melihat, ada pembalut surat khabar lagi ! Bila nak habis ni ? Caid memandang Eiya.
“Bukak je”.suruh Eiya lagi.
Caid menurut.Pembalut surat khabar itu dibuka lagi.Ada pembalut surat khabar lagi.Buka lagi.Ada Lagi.Buka Lagi.Ada lagi.Buka Lagi.Sampailah kotak itu menjadi sekecil tapak tangan.Caid menahan rasa bengang ! Haihh..kenakan aku rupanya.Caid membuka kotak itu dengan penuh debaran.Eiya hanya melihat.
Tadaaaa ! Hanya terdapat sebatang lolipop perisa strawberri.Caid menggigit bibir geram.
“Sayanggg...” Meleret sahaja panggilan Caid.
“Iyeee”.Senang hati Eiya, apabila mendengar Caid memanggilnya 'sayang' semula.
“Apa ni !” Caid meluruskan jarinya kepada sebatang lolipop yang tidak bersalah.
“Itu lolipop perisa strawberi !”Jawab Eiya macam budak kecil.Caid mengeluh.
“Abangkan tengah merajuk.So, kalau nak lembutkan hati orang yang tengah merajuk ni, kita kena bagi benda manis.Macam lolipop ni.Manis je...”.Eiya berkata dengan penuh perasaan.Caid mengambil juga sebatang lolipop itu lalu dibuka kertas pembalutnya dan terus dimasukkan kedalam mulut.
“Abang...”.Eiya memanggil.
“Hmmm”.Caid menjawab dengan mulutnya yang telah disumbatkan dengan sebatang lolipop.
“Nah !” Eiya menghulurkan sebuah kotak yang besar.Caid hanya memandang tanpa perasaan.
“Ini, lolipop perisa apa pulak ? Lolipop perisa oren ke ?” ujar Caid selamba.Eiya sudah mencebik.
“Bukak lah dulu.Banyak bunyi pulak aihhh”.Kotak hadiah itu sudah bertukar tangan.
Caid membuka selamba.Huhh...ingat aku akan tertipu lagi untuk kali kedua ? Tak mungkin !
Siap sahaja membuka kotak itu, mata Caid membulat.tak sangka.
“Sayang...apa ni ?” Caid menunjuk ke arah hadiah itu.
“Hadiah lah.Apa lagi ?”
“Tapi...ini kan karoake box !”
“Yelah.Kenapa ? Abang tak suka ke ?”
“Thank you very much sayang ! I love it. But, I love you more !”.Caid mendukung Eiya lalu memeluknya dengan penuh kasih sayang ! Terasa macam ada lagu yang membuai jiwa menjadi background.
“Ehem ! Ehem !”.Skretttttt...lagu itu terus terpadam apabila terdengar deheman seseorang.Caid dan Eiya memandang serentak ke arah bunyi itu.
“Kat sini bukannya tempat untuk melakukkan perkara yang tak sepatutnya.Tempat ini masih lagi suci”.ujar Haji Zakaria.Ada maksud mendalam dalam ayat Haji Zakaria tadi !
Caid dan Eiya hanya tersengih.Caid menurunkan Eiya perlahan-lahan.
“Err..tak ayah.Sebenarnya tadi ada...err..ada”.Tergagap-gagap Caid ingin memberikan jawapan.
“Ada tikus ! Sebab tu abang dukung Eiya...”.Eiya menyambung jawapan suaminya tadi.
“Ha....ha ah.Ada tikus.Betullah tu”.Caid tersenyum sambil menjeling Eiya yang berada di sebelah.Isyarat matanya membawa maksud.'Bagus sangatlah idea tu'
Eiya membalas balik jelingan Caid dengan membawa maksud 'nasib baik Eiya ada.Kalau takde ? Kenalah tanggung malu depan ayah !'
“Elehhhh.Macamlah orang tak nampak tadi”.Sampuk Hajah Suhaiza yang tiba-tiba sahaja masuk ke ruang tamu sambil membawa sedulang makanan untuk sarapan pagi.Alamak ! Mak pun ada ke ? Ehehehe...malu sampai 10 keturunan agaknya.
Eiya menyiku Caid.Caid membalas perlakuan Eiya.
“Dah..tak payah nak main siku-siku.Jom sarapan !”.Ajak Haji Zakaria.Caid dan Eiya dari tadi hanya tersengih.Iklan Colgate ke ?