::Love You::
D'Owner!

Arahan : Sentuhlah gambar tu



Entries About Linkies Stuff

Hello! welcome to my bloggie :D


My Mood

SAMBUNG BELAJAR PULAK LEPAS NI



Jejak kaki sini wehhh




I Love them!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Anis Sofea 14
Others:   


Kisah Cinta Si pengintip 5


BAB 5
Keciknya baby kita ni.Comel sangat.Nampak muka macam ayah dengan ibu dia”.Caid mengusap perlahan perut Eiya.Eiya hanya tersenyum.Gembiranya…Kami baru sahaja keluar dari hospital.
Memanglah kecik.Tak sampai 5 bulan lagi.Kalau dah masuk 6 bulan.mesti perut Eiya besar macam belon”.Aku berseloroh.Caid hanya ketawa.
Belon pun belonlah.Malam-malam boleh peluk macam bantal busuk”.Caid memeluk Eiya.Eiya ingin menolak.Malu wehhh.Depan public macam ni.Nanti orang lain cakap, pasangan terlebih bahagia.
Abang.Malulah…”.Eiya berbisik kepada Caid.Caid buat tidak peduli.Pelukan semakin erat.
Tengoklah tu.Gatalnya pasangan kapel tu”.Aku dapat mendengar orang ramai sudah bercakap tentang kami.
Ish…ish…ish.Budak remaja sekarang memang tak tahu hukum haram halal !”.Ini satu lagi yang dah main fitnah-fitnah.Taulah aku nampak muda.Maklumlah, umur Eiya baru 23 manakala umur Caid 25.
Tiba-tiba Eiya terasa pelukan sudah terlerai.Caid terasa hati ke dengan cakap orang sekeliling.Aku memegang tangan Caid perlahan.
Caid menarik Eiya berjalan menuju ke arah seorang lelaki.Yang nampak gayanya macam seorang ustaz.Eiya sudah menarik nafas dalam.Apa lagilah, yang nak dilakukan Caid ni.
Ehem..ehem”.Caid berdehem.Lelaki itu memandang kami.Eiya hanya memandang keatas langit.Malas mahu menyibukkan diri.
Kami sebenarnya dah berkahwin dan bakal mempunyai anak pada bulan 11 tahun ini”.Ujar Caid.Eiya terkejut. ‘Pak Ustaz’ tu lagilah.Muka dah macam takde darah.Mungkin malu kot.
Oh ye ke ? Err…sorilah.Saya dah tersalah faham dengan adegan korang berdua tadi”. ‘Pak Ustaz’ itu cuba menjelaskan perkara sebenar.Caid dan Eiya hanya menanggul lantas bergerak menuju ke kereta.
Apalah abang ni.Buat malu je”.Aku menutup muka dengan fail yang terkandung ujian scan bayi kami.
Abang cuma taknak dia terfikir bukan-bukan.Sebab tulah abang pergi sound ‘Pak ustaz’ tu.Nanti takdelah menimbulkan fitnah”.Caid menghidupkan enjin kereta apabila kami sudah duduk di dalam kereta.
……………………..
Abang.Sabtu ni kita balik kampung jom”.Aku mengajak Caid yang ketika itu sedang membasuh kereta Perodua Alza.
Sabtu ni…ermm…okey.Jom!” Caid bersetuju.Aku tersenyum.Yes ! Rindu Mak dengan ayah.
…………………………
Danny, aku rasa macam ada orang ekori aku lah”.Hamidah memberitahu kepada Danny sambil membaca majalah.
Macam mana kau tau ?” Tanya Danny.
Entahlah.Tapi aku rasa tak sedap hati”.ujar Hamidah gusar.
Entah-entah ada pengintip nak ekori kau !” Danny membuat tekaan.
Sebab apa pulak ada pengintip nak ekori aku ?”
Pasal pembunuhan suami kau tular !” ujar Danny.Hamidah merenung Danny tajam.
Ini kali terkahir aku nak ingatkan kau, aku takkan pernah nak bunuh suami aku lar !” Marah Hamidah lantas meninggalkan Danny terpinga-pinga di ruang tamu.Kalau bukan Hamidah yang bunuh, siapa pulak yang bunuh suami Hamidah ?